Sunday, September 27, 2009

Kerja???

Hari ni isnin tanggal 28 Sepember 2009 bersamaan 9 Syawwal 1430M. Hari ni pasti ramai anak-anak muda yang dah mula start bekerja. Kerja dari sudut sains ialah satu daya yang malar digunakan untuk menggerakkan suatu jasad adalah sama dengan hasil darab magnitud sesaran dan komponen daya yang selari dengan arah sesaran itu.

Jika daya yang bertindak ke atas suatu jasad adalah sama arah dengan sesaran jasad.

Kerja, W = F × s

Di mana:

  • F = magnitud daya itu
  • s = magnitud sesaran itu
Ya itulah maksud kerja kawan-kawan. Hurm bila aku menerjah blog kawan-kawan ramai yang cakap hari ni nak sambung kerja tertangguh la, mula start nak menaip dalam blog la. Ah perdulikan itu semua. Semua tu tak penting. Cewah tetibe je emo tak tentu pasal. Saje je nak tarik perhatian korang baca blog aku. Menjadi tak taktik ni? (sambil kenyit mata)

Alahai dah abis cuti raya. Rasa macam tak cukup je seminggu. Anak sedara, jiran tetangga semua dah pulang ke tempat masing-masing. Tinggal la aku terkulat-kulat kat kampung sorang-sorang. Masih lagi setia menjadi wakil kampung. Raya taun ni tak banyak sangat rumah yang aku kunjungi. Rasanya lagi kerap ke cc dari umah kawan-kawan. Bila pakat kumpul ramai-ramai mula la nak pergi main snooker la. G main Left 4 Death la. Yang penting sempat jugak aku balik kampung kat gopeng ngn batu gajah. Dan yang paling aku suka time raya ni ialah open house. Rasanya dalam sebulan ni ada saja open house. Best sungguh dapat makan free. Okla sampi sini saja tulisan penulis. Aku nak bersedia untuk open house seterusnya. Kikiki. Jumpa lagi di episod yang akan datang. Adios amigos...

4 comments:

  1. cetttt x balik lagi ke bro? hahaha.. lame betol ko cuti ek..

    ReplyDelete
  2. aku dah pulang.. tapi masih dalam mood makanfree.. haha

    ReplyDelete
  3. byk dpt undagan mkn free ke bro..?? jgn luper ajak aku skali..

    ReplyDelete