Wednesday, October 7, 2009

Kenapa Ular Tak Boleh Terbang?


Kepada mereka yang di luar sana, mesti kenal kan makhluk karnivor berdarah sejuk ni. Namanya ular. Nama saitifik bagi ular ialah OPHIDIA. Ular boleh dikategorikan sebagai makhluk yang ganas dan tidak berperikebinatangan. Ular selalu dikategorikan sebagai binatang yang garang sebab tu la kalau manusia terserempak dengan ular, hampir 70% manusia secara spontan akan membunuh reptilia berdarah sejuk ni. Walaubagaimanapun bukan semua ular berbisa. Orang tua juga pernah berpesan jangan sebarangan membunuh ular kerana kadang-kadang ular ni jelmaan jin. Jadi kalau tersilap langkah, anda mungkin terbunuh seekor jin yang menjelma menjadi ular. Nanti tak pasal-pasal keluarga anda mendapat malang. Malang apa? Itu yang kita tak tahu.

Pernah anda bayangkan kalau ular boleh terbang? Ada sayap macam burung. Tentu senang binatang ni nak cari makan. Tapi tak ke pelik kalau seekor ular yang badannya panjang tiba-tiba ada sayap. Pelik bin aneh bin ajaib. Ular tak mungkin bisa terbang kecuali bila berlaku sesuatu perkara. Ular hanya boleh terbang bila di dalam perut sang helang. Maka saat itu ular boleh terbang bebas tetapi sudah tidak bernyawa. Terbang sebagai tenaga untuk sang helang mencari mangsa baru..


Kalau anda takut kepada ular yang bersaiz normal, cuba tgk foto ni pulak. seram tak??

7 comments:

  1. eh foto nie ular ker sungai? hahaha cam anakonda pun ada

    ReplyDelete
  2. Besarnya ular tu... bapa pnjg la agakya ye

    ReplyDelete
  3. ular ke tu? bukan bot punye aliran ke? hahaha.. goreng pun sedap..

    ReplyDelete
  4. eii tgk gambar jer dah rasa geli geleman..

    ReplyDelete
  5. salam..
    meh singgah my blog..anda pasti x nyesal munyew...
    http://daniel-syaf7788.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. Melz : Ni bukan anaconda nih.. Ni ular boa kalau tak silap aku..

    Afifee: Tak tahu la. Tapi lebih dari 2 jengkal

    Hafiz Hamid: Bapak sapa yang besar? Hee

    fhad: Bot kot. Diorang ngah buat pertandingan bot berhias. kah kah

    mizz saifa: Saya lagi geli. Geli hati. Tapi gamba ni memang gamba original

    syaf: Nanti aku lawat.. Ada adiah tak? hehe

    ReplyDelete