Friday, February 26, 2010

Milah Oh Milah

"Sampai hati dia tak balas surat saya mak" itulah antara rungutan Khalid pada pagi tu. Mak Jah sakit kepala lagi. Bukan hari ni je Khalid merungut. Boleh dikatakan setiap hari. Ada saja yang tak kena. "Malang apa la nasib aku, ada anak yang tak boleh pakai" tiba giliran Mak Jah merungut. "Ni semua salah Mat la ni (merujuk suami Mak Jah) aku suruh minum tongkat ali masa nak ehem-ehem. Dia g bantai minum kopi janda. Kan anak pun dah macam ayam belanda!"

"Kenapa mak? Tell me why? Kenapa dia tak balas surat along" Khalid merungut lagi. Mak Jah dah malas melayan kerenah Khalid. Baik dia layan Akademi Fantasiot lagi bagus. Khalid termenung sendiri bila Mak Jah dah tak pedulikan dia. Dia merenung jauh dari gerigi tingkap terus ke sawah padi yang menghijau di belakang rumahnya. "Sampai hati kau!" tiba-tiba Khalid bersuara keras. Suaranya bagai halilintar memanah bumi. Mak Jah yang leka menghantar sms mengundi terkejut bukan kepalang. Dia segera mendapatkan anaknya di dapur.

"Apa lagi Khalid" Mak Jah terus menyoal. "Sampai hati dia tak balas surat saya, Kat situ saya dah buang ego saya. Saya dah luahkan perasaan saya yang terbuku di hati. Bukan kata nak balas surat, guna sms pun tak boleh ke?" balas Khalid. "Kat sapa kat luahkan perasaan ko?" soal Mak Jah. "Kat Miley Cyrus, penyanyi lagu party in the USA tuh. Saya ni peminat sejati dia". "Miley Cyrus tengkorak ko. Mengaji pun tahap PMR. Kerja pun menganggur. Ada hati nak Miley Cyrus. Buat penat aku je melayan karenah ko. Aku sumpah jugak budak ni jadi mentibang laut karang" tiba giliran Mak Jah mencemuh

No comments:

Post a Comment