Wednesday, July 29, 2009

Pelupa

Tersebutlah kisah 3 orang nenek yang masing-masing dan nyanyuk atau pelupa. Maka apabila mereka bertemu tak banyaklah yang dibualkan melainkan umpat mengumpat sambil bercerita kisah sewaktu mereka masih muda lagi seksi.

Nenek A : Aku sekarang makin pelupa la. Ada ka patut aku tak ingat nama anak-anak aku. Aku ingat mereka ni cucu aku. Sampai anak-anak aku selalu merajuk dengan aku. Tak datang jenguk aku. Ada orang kata lepa ni lari rumah. Heran aku lari sampi 3 taun. Aku lari 15 minit da letih. Lepa ni tak reti letih ka?

Nenek B : Ala biasa la tu. Tak pelupa sangat. Cam aku pulak. Aku baru dapat sorang baby. Jangan terkejut k. Benda ni keperluan. Mana tau accidentally baby come out (handal nenek ni speaking). Tak kisahla, yang penting apabila kawan-kawan nak tengok baby aku, aku kena tunggu baby ni nanges dulu. Kalau tak, aku tak tahu kat mana aku letak die. Pelupa kan aku?

Nenek C : Korang semua tak pelupa sangat. Kes aku lagi teruk. Korang tahu la kan. Umah aku tu pangsapuri. Ada 6 tingkat. Umah aku plak betul-betul tingkat paling atas. Kadang-kadang bila lift rosak, terpaksala aku menapak naik ke atas. Tapi masalahnya bila aku sampai kat tengah-tengah anak tangga yakni tangga ke -3, aku tak pasti sama ada aku tengah naik atau tengah turun. Pelupa kan aku?

Nenek A + B : Ishk-ishk pelupa sungguh kita ni ye. Eh nenek C ni sape?

No comments:

Post a Comment