Wednesday, June 3, 2009

Cabulu ~

Entry hari ini.. Korang pernah dgr tak cabulu.. korang tahu tak menatang apekah cabulu ni?cabulu atau nama saitifiknya adalah hantu raya.. untuk mengurangkan kadar seram cita ni jadi hantu raya akan dipanggil cabulu ok.. kat kawasan kampung aku hantu raya ni da wujud sejak aku lahir lagi.. kata org kampung menatang ni dibela untuk jaga kawasan. sambil tu utk bantu diorg membajak sawah.. apa jadah la cabulu ni..dari dia membajak sawah baik dia pakai keboktar ke.. bagi yg taktau apa itu keboktar.. keboktar adalah sejenis mesin bertayar 2, digunakan untuk menggembur tanah untuk tanaman padi. tutup cita pasal keboktar kita sambung balik pasal cabulu.. cabulu ni sebenarnya semakin dilupakn. ye la penggemar filem hantu kat malaysia pun balik2 buat filem pasal pontianak.. plg baru hantu minyak.. cian hantu raya kurang dapat publisiti..mgkn sb tula cabulu ni mula menyerang kampung aku.. mgkn untuk cari publisiti murahan atau nak tunjuk yg dia ni juga hantu yg berwibawa. ceh p la serang kampung lain.. skang ni aku nak layan movie lewat2 pun da tak boley.. terjejas kesihatan aku camni..

kes pertama :
pak lang aku kena sergah masa amik angin kat tingkap.. malam tu ntah ape kes dia panas semacam.. gatai tgn bukak tingkap nak amik angin luar la katakan.. hajat terbeku bila nampak cabulu berdiri atas pokok binjai.. duduk kat pucuk lak tu.. da macam ninja dalam naruto.. tapi sb rupa yg seram, so cabulu tak boleh dikategorikan sebagai geng naruto.. pak lang aku terus tido tanpa sempat tutup tgkp.. kes kedua : abg aku pegi simpan moto.. masa tgk syok tolak moto dia masuk garage, dia dgr bunyi org baling pasir kat bumbung.. cari punya cari nampakla lembaga hitam berbulu lebat dok berdiri dekat tong pos mak long aku.. dia tinggal motosikal naik atas rumah pggl aku dgn adik sedara aku.. bila kami turun dan ke tempat kejadian semuanya kosong.. nampak tong pos ada la.. aku cakap "hang tipoo la baeii" abg aku ckp kalau aku tipoo "ang simpan moto ni sorang2,aku nak naik ats". Dia tinggal aku ngn anak sedara aku.. lepas tgk muka yg tak encem masing2 kami terus lari membiarkan moto tu tersidai dpn garage.. lantak ko la moto..kalau cabulu nak amik ko pun aku tak kisah.. heeeeeeee..kes ketiga : adik aku ni mangkak sikit, org time maghrib mandi, semayg, dia g gayut ngn awek dia.. apa lagi time dia naik atas rumah dia rasa ada org ikot dia.. dia tido atas katil nampak kat hujung mata ada org tgh bercangkung tgk dia dok bergayut.. dia tido mengiring arah lain.. rasa tak sedap ati dia toleh.. tgk apa pun tarak.. bantal busuk aku atas katil satu lagi ada la.. dia lari turun bawah.. tgk ayah aku ngah layan tv (ayah aku pun blom mandi, tgg anak2 mandi dulu) dia tanya "abah ada p naik atas ka tadi" ayah aku buat muka blur pastu ckp "kejadah aku nak naik atas,ang ni da mandi blom??smyg blom" pastu adik aku terus insaf seminggu.. kekek.. Kes Empat : Malam yang dingin buat mak aku terpaksa bergegas ke tandas.. baru masuk tak sampai 10 minit dia bergegas kuar.. aku tgk je.. malas nak layan.. aku igt mgkn dia da tak sabar nak sambung tido.. tapi esok lain citanya.. kata mak aku, masa dia masuk nak memerut.. dia nampak sepasang tangan berbulu macam memanjat dari dinding sebelah (tandas aku ada 2) sebab tu dia terus cabut.. heeeeee..

Kes terbaru :
baru smlm jadik.. tu yang aku semangat nak tulis entry ni.. smlm adik aku tido kat bawah.. dkt ruang tamu.. tgh dia syok2 tido dia dengar macam orang ketuk pintu.. masalahnya bunyi tu dari tmpt tv.. aku cakap "tikus kot" dia gtau tak mgkin tikus sebab bunyi tu kuat sangat.. ayah aku pun bangun ingat ada orang datang rumah.. bukak pintu apa pun takde.. ishk2.. Cabulu jauhkan la ngko dari kampung aku.. sblm ni pown ada anak jiran cakap diorang tersempak dengan makhluk berbulu, besar... aku cakap ang nampak beruk kot.. tak pon kera. tapi teori ni takleh pakai sebab beruk tu sangat besar dan berbulu lebat..lebih lebat dari berok maklodeh.. so untuk tidak menakutkan aku serta anak jiran aku.. aku gtau yg menatang tu sebenarnya bigfoot.. mungkin pasni kmpg kami akan terkenal sebab mana ada orang pernah jumpa bigfoot.. kesudahanya mak budak tu kata aku tipoo.. da cabulu tu gtau la cabulu.. jangan nak mengajar anak dia kelepet.. ceh aku taknak bg seram.. dia ckp aku kelepet.. hampeh toi.. dalam jangka masa terdekat ni aku blom kena.. mintak simpang malaikat 44.. sampai mati pun aku tak mau jumpa.. heeeeeee. mungkin pasni aku nak ajak seakers datang buat kajian kat tmpt aku.. tak pun upah perhilitan tembak menatang tu.. tu pon kalau dia leh mati. so tak payah kampung aku diganggu lagi.. cabulu cabulu~

No comments:

Post a Comment