Tuesday, June 30, 2009

Senaman Otak


Minggu ni minggu paling pening. secara tiba -tiba aku dilantik menjadi webmaster. padahal keja aku sales saja. adehh. semuanya berpunca daripada sorang uncle cina ni. dia keja skali kat tempat aku. sebenarnya kompeni aku ada 2 orang bos. sorang memang bos department aku. sorang lagi bos department lain tapi belagak macam bos aku. pandai-pandai je dia g terminate deal ngan sorang webmaster ni pastu suruh aku sambung buat web untuk department die. dah la diorang bayar webmaster asal rm3k. kat aku nak suro buat saja. ceh ingat aku kekili batak ke. atas rasa simpati aku buat la cikit. buat flash je. hik hik. yang lain lantak la. uncle ni tiap-tiap ari pressure otak aku suro siapkan cepat. lantak ang la uncle. nak cepat buat sendiri. banyak lagi keja aku selain wat menatang web ni.

Atas sebab itu aku tak berkesempatan nak tulis blog. mana ngan kalut ngan tugas lagi. web ni kalau ikotkan boleh siap seminggu. tapi aku sangkut nak buat submenu. tak reti aku nak wat menu pastu ada lak submenu. coding memang aku fail. kalau design je takpe la. ntah la. da rasa semak perut ni. pernah aku membebel sorang-sorang cakap semak perut. pastu adik aku yang paling kecik cakap "dah semak perut sapu la, tu penyapu belakang pintu". hampeh punya budak dia ingat semak perut ni macam semak dalam bilik kot. boleh sapu-sapu.

Atas sebab semak perut + sakit kepala ni aku try buat satu senaman untuk kesihatan otak. kalau berminat korang boleh cuba kat tempat keja atau di rumah. yang penting pastikan takde sape yang tengok korang masa buat senaman ni (untuk mengelakkan salah faham)

1. pusingkan kaki anda mengikut arah arah jam

2. tulis nombor 6 di udara menggunakan jari anda

3. anda akan perasan kaki anda beralih mengikut pusingan arah jam. hebat bukan?? ini menunjukkan kadang-kadang yang bawah boleh mengubah yang di atas. renung-renungkanlah. selamat mencuba!!

No comments:

Post a Comment