Tuesday, June 9, 2009

Sakit Kepala


Kelmarin aku btol-btol sakit kepala. ntah masa bila ntah virus hampeh ni menyerang aku. yang jadi masalahnya bila aku masukkan pendrive, pegi kat show hidden files and folders akan ada 2 ekor makhluk yang bernama recycle & autorun. aku delete, pastu masukkan balik pendrive. makhluk ni akan muncul semula. haish.. bukan masalah berat sangat, tapi aku jadi geram sebab icon yang aku setkan kat pendrive aku hilang. alih-alih jadi gamba folder biasa. mana boleh camtu. rupa-rupanya laptop aku da terkena serangan virus. virus ni dikenali sebagai Virus.Win32.AutoRun.k mybe ada nama lain. aku main amik je lam intenet. -__-" aku cari solution dari awal pagi smpi malam. macam-macam cara aku buat. first guna RRT (remove restrict tool) tak berjaya. alih guna pulak USB Autorun Virus Remover pun fail. aku dapat tahu AVG boleh tlg buang. aku cuba tapi scan terlalu lama. waste time. kepala da makin sakit. last-last aku jumpa satu solution yang baik punya. aku download autorun eater. benda ni memang baguih dok ada. pas install ja dia terus buang virus haramajadahey ni. lepas restart semua pulih seperti asal. thanx to autorun eater, anda mmg baguih. yang lawaknya masa run application ni akan kuar gamba kambing pastu bunyi mengembekk. bagi mereka yang lemah semangat disarankan untuk memutekan sound anda sekiranya nak guna application ni. nanti laptop angpa tak sembuh, angpa plak jatuh sakit (sakit jantung). virus ni sebenarnya akan menyerang mangsa dengan teruk seperti tak dapat bukak task manager, tak boleh open antivirus website dan tak boleh show hidden files. (bagi mereka yg menyimpan barang ehem-ehem, ini adalah satu malapetaka) nasib aku ada baca cara untuk membolehkan show hidden files. kena masuk regedit. tapi jangan risau. mat kambing A.K.A autorun eater ni boleh membantu anda. semua masalah di atas akan diatasi hanya menekan butang fix. nak download?? sila ke link dibawah. saya tak menjual atau mempromosi barang. just to share. sebab bagi aku good thing must be sharing. semoga angpa semua tidak dibelenggu virus..


Mat Kambing pemakan virus autorun
<---- sila klik link ni untuk mendownload autorun eater!!

No comments:

Post a Comment